Засновник Captain Growth Дмитро Плєшаков: «Завдяки машинному навчанню ми вирішуємо, як керувати рекламним бюджетом» Засновник Captain Growth Дмитро Плєшаков: «Завдяки машинному навчанню ми вирішуємо, як керувати рекламним бюджетом»

Як оптимізувати рекламу завдяки штучному інтелекту й що робити маркетологу у світі, де перемогли алгоритми? Про це 4 червня на AI Conference Kyiv розповів Дмитро Плєшаков – засновник Captain Growth.

Дмитро працює на стику технологій і маркетингу. В останні 5 років він керує Data Science-командами. Два роки тому він заснував АІ-стартап Captain Growth, який у квітні 2019 року купила глобальна компанія Perion.

4 червня на AI Conference Kyiv спікер презентував доповідь про те, як АІ-технології допомагають оптимізувати рекламу в крос-канальному світі.

АІ для управління аудиторією, бюджетами, креативами та продажами

За словами Дмитра, сьогодні штучний інтелект дає змогу ефективно просувати бренди в Інтернеті. Наприклад, Facebook має інструменти, які самостійно вирішують, як керувати рекламним бюджетом.

«Ви говорите Facebook, скільки у вас є грошей, наприклад, $10 тисяч, і він сам вирішує, як розподілити їх між різними аудиторіями, оголошеннями, продуктами. Ви створили бюджет, дозволили йому ним керувати, і він зробив усе сам. Це стандарт. На цьому майданчику ви більше не зможете робити по-іншому починаючи з вересня цього року», – сказав фахівець.

Інструмент Lookalike audience від Facebook дає змогу охоплювати нових користувачів, які схожі на реальних клієнтів компанії і з високою ймовірністю зацікавляться її товарами і/або послугами.

«Ідея в тому, що ми не повідомляємо алгоритму, хто наша аудиторія. Ми говоримо йому, що ці 100 осіб уже зробили в нас покупку, знайди схожих на них», – зазначив експерт.

Крім того, Дмитро пояснив, як АІ керує рекламним креативом: «Замість того, щоб створювати безліч різних креативів, ви робите конструктор. Даєте системі картинки, ролик, заголовок та інші елементи, а вона самостійно компонує їх і вирішує, кому, що та в який момент показати, щоб це було ефективно. Вона може визначити, що з двох різних текстів перший краще показати цій людині, а другий – іншій», – сказав експерт.

«Найбільш драматичним» моментом спікер назвав можливість АІ-систем вирішувати, який продукт продавати.

«Наприклад, ваш інтернет-магазин пропонує 1000 товарів. Ми говоримо системі, ось наші продукти, ось наша аудиторія, вирішуй, що й кому продати. І вона відмінно виконує своє завдання», – сказав експерт.

У чому маркетолог може обійти алгоритми?

За словами спікера, сьогодні штучний інтелект виконує безліч завдань, які раніше покладалися на плечі маркетологів. Однак у людини є велика перевага у світі, де перемогли алгоритми: вона може використовувати безліч AI-інструментів.

«У чому ми можемо обійти алгоритми? У тому, що вони нічого не знають одне про одного. Facebook-система нічого не знає про Google, а Google про Amazon і навпаки. Вони не обмінюються даними. І сильна сторона людини в тому, що вона знає про особливості та можливості кожного АІ. Використавши цю інформацію, ви можете стати маркетологом-диригентом, який керує оркестром різних AI. Такий фахівець перебуває не внизу, довіряючи АІ, а зверху, керуючи всіма інструментами, агрегуючи дані з різних місць і використовуючи їх правильним чином», – підкреслив спікер.

АІ для оптимізації рекламного бюджету

Щоб дізнатися, як в Україні завдяки АІ оптимізують рекламні бюджети, ми особисто поспілкувалися з Дмитром. Він розповів AI Conference Kyiv про послуги компанії Perion, інструменти, які допомагають керувати бюджетом, і про сфери, які в них зацікавлені.

AICK: Навесні Рerion придбала заснований вами АІ-стартап Captain Growth. Розкажіть докладніше про цю компанію, які послуги вона надає?

Д.П.: Perion – це глобальна компанія. Послуги, які ми надаємо, – це програмне забезпечення, SaaS-продукт для оптимізації реклами великих брендів у будь-якому з онлайн-каналів. Це може бути Facebook, Google, DSP, Snapchat, Twitter та інші платформи.

Принцип нашої роботи полягає ось у чому. Ви як бренд витрачаєте багато ресурсів на своє просування в Інтернеті. Як правило, керувати ним досить складно, бо найчастіше це багато каналів, у кожного з них є своя специфіка, аудиторія та особливості. Ми допомагаємо вам приймати щоденні рішення про те, як правильно всім цим керувати.

Ви даєте нам свій бюджет, наприклад $1 млн на рік або місяць, і говорите, у яких каналах ви хочете його використовувати. Ми допомагаємо розподілити гроші між ними й у кожному з них оптимізувати рекламу як слід – показувати її правильним людям, у правильний час і з правильним сполученням.


AICK: Розкажіть про АІ-рішення, які ви використовуєте безпосередньо в київському офісі компанії.

Д.П.: У київському департаменті Perion ми займаємося тільки питаннями AI і ML. Це наша основна діяльність. Ми займаємося оптимізацією. Завдяки машинному навчанню ми вирішуємо, як керувати рекламним бюджетом. У нас є моделі, які аналізують дані та визначають, скільки грошей потрібно для реалізації того чи іншого завдання, щоб бути оптимальнішим у цей момент.


AICK: З якими компаніям ви співпрацюєте? Наведіть приклад успішного застосування АІ-рішень для оптимізації рекламного бюджету.

Д.П.: Ми співпрацювали з великою кількістю компаній. Це кілька офісів Zara в різних країнах, різні е-commerce-бренди. Наприклад, для великого французького онлайн-ритейлера Tammy & Benjamin ми зробили пілотний проєкт. Також серед наших клієнтів багато рекламних агентств.

Нещодавно випустили кейс із американським Fantom Agency, яке займається просуванням IT-компаній. З нашим продуктом вони знизили вартість ліда на 70%.


AICK: Які завдання представники бізнесу можуть вирішити завдяки вашим АІ-розробкам?

Д.П.: Основне завдання – це залучення клієнтів. Більшість компаній вирішують його завдяки рекламі. Реклама – це завжди певний бюджет, який так чи інакше витрачається. Ми допомагаємо витрачати його оптимальніше, тобто знизити ціну за дію. Є ціна залучення клієнта. Завдяки нам вона знижується, а наскільки – це залежить від бізнесу, від його специфіки та інших показників.


AICK: Компанії з яких сфер більше за інших зацікавлені в таких AI-рішеннях?

Д.П.: Як правило – це електронна комерція, бо цей бізнес розвивається в мережі. Для таких компаній Інтернет – це головний канал залучення.

Користь від АІ може отримати будь-який інший бізнес, для якого Інтернет – це джерело залучення споживачів. Будь-яка компанія, яка розміщує рекламу в Facebook, Google, Amazon – це наш клієнт.


AICK: Ви виступили з доповіддю на AI Conference Kyiv. На вашу думку, як заходи АІ-тематики впливають на розвиток індустрії?

Д.П.: На таких заходах формується ком’юніті. На AI Conference Kyiv зібралася бізнес-аудиторія. Це добре, бо ці люди, відвідавши івент, винесуть для себе щось корисне, підуть із розумінням того, що сьогодні є певні рішення і продукти. Врешті-решт ринок трошки підтягнеться.

Загалом український ринок АІ зараз перебуває в сумному становищі. За всю історію в нас був один чи два клієнти з України, а всі інші – зі США та інших країн. Це пояснюється тим, що в нашій країні рівень розуміння технологій невисокий, його потрібно розвивати. Зараз люди не до кінця усвідомлюють, що такі рішення потрібні, що вони доступні й насправді коштують недорого. Тому просвітницька роль корисна.

Схожі новини