Юлія Чала з Microsoft Ukraine: «Хмарні сервіси Azure – це безпека вищого класу» Юлія Чала з Microsoft Ukraine: «Хмарні сервіси Azure – це безпека вищого класу»

Юлія Чала – Partner Solution Professional Data and AI (Multi-country Europe) в Microsoft Ukraine. Вона володіє сертифікатами Microsoft-INSEAD Value Negotiation,Insight Selling, EXIN DevOps Professional, Microsoft Azure Fundamentals, ICAgile Certified Professional, ITIL Foundation. Експерт постійно бере участь у відкритих і закритих заходах компанії.

4 липня Юлія взяла участь в AI Conference Kyiv, де представила доповідь на тему «Впровадження AI у великі проєкти з перших кроків до результатів із використанням хмарних сервісів Azure». Під час виступу вона представила успішний кейс використання АІ компанією Rolls Royce, пояснила, як AI допомагає знизити витрати й підвищити рівень обслуговування клієнтів. Крім того, спікер на прикладі показала, як керувати ресурсами з єдиного вікна і використовувати предиктивну аналітику в роботі.

Юлія дала розгорнуте інтерв’ю AI Conference Kyiv. Вона розповіла про особливості та можливості хмарних сервісів Azure і бізнес-завдання, що розв’язуються завдяки штучному інтелекту. Також зупинилася на успішних прикладах використання AI-технологій в українському бізнесі та позитивних змінах, які можуть статися завдяки повсюдному впровадженню інноваційних технологій.

Інтерв’юер: AI Conference Kyiv (AICK)
Респондент: Юлія Чала (Ю.Ч.)

AICK: Як хмарні сервіси Azure допомагають у бізнес-процесах? У чому їхня особливість?

Ю.Ч.: Хмарні сервіси допомагають компаніям прискорювати впровадження змін – це можуть бути як оптимізаційні проєкти, завдяки яким компанії заробляють більше, витрачають менше, так і інноваційні проєкти, які дають конкурентну перевагу й зрештою також допомагають заробляти більше і витрачати менше.

Хмарні сервіси Azure – це безпека вищого класу, хмара з найбільшою кількістю сертифікатів міжнародного рівня. Вони захищають від загроз, атак, кількість яких із кожним роком зростає мало не в геометричній прогресії. Ба більше, хмарні сервіси Azure відповідають широкому спектру завдань (залежно від необхідності використовувати локальні ресурси компанії) від IaaS, PaaS, SaaS до готових рішень «із коробки», які можна купити в Marketplace, як будь-який готовий продукт.


AICK: Чи використовується аналітика великих даних безпосередньо в роботі Microsoft? Які завдання розв’язуються завдяки їй?

Ю.Ч.: Безумовно. Наприклад, My Analytics в пакеті Office365 надає звіт кожному співробітнику, наскільки ефективно витрачається робочий час. Дає змогу оцінити не тільки продуктивність, але й баланс між робочим і неробочим часом. Інший приклад – Intelligent search індексує зображення з OneDrive і SharePoint для розпізнавання тексту, або Insights в Microsoft Excel автоматично пропонує патерни для полегшення аналізу і візуалізації даних.

Мій фаворит – функція Blur – під час відеодзвінків Teams розпізнає тільки обличчя учасників конференції й розмиває те, що перебуває в них за спиною, а це допомагає комфортно спілкуватися в будь-якій атмосфері. Це тільки невелика частина прикладів.


AICK: Які завдання представники бізнесу можуть вирішити завдяки АІ?

Ю.Ч.: Передусім це завдання, які допоможуть приймати бізнес-рішення, що ґрунтуються на реальних даних; швидкий доступ до звітів, оновлюваних під час натискання, що дає змогу в будь-який час доби, з будь-якого пристрою оцінити поточний стан, бізнес-показники й метрики компанії.

Це можуть бути завдання зі скорочення впливу так званого людського чинника: люди можуть втомлюватися, відволікатися, помилятися. І тут їм на допомогу приходить Smart-система, яка допомагає мінімізувати помилки, але залишає прийняття рішень за людиною.

Це може бути підвищення безпеки і зниження травматизму на підприємствах, поліпшення обслуговування 24/7 як внутрішніх, так і зовнішніх клієнтів (чат-боти), попередження виходу з ладу обладнання, оцінка кредитних ризиків, виявлення шахрайських транзакцій, моніторинг навколишнього середовища і прогнозування кліматичних змін.


AICK: Які приклади успішного впровадження і використання АІ в українському бізнесі ви знаєте?

Ю.Ч.: Використання когнітивних сервісів Azure допомагає протидіяти крадіжкам кредитних грошей у банків. Служба таксі пропонує динамічне ціноутворення залежно від часу доби, кількості машин у даному місці. АІ використовують для розробки ціноутворення для промомоделей у ритейлі, збір і аналітика цих датчиків у реальному часі стала б поштовхом для розвитку альтернативних В2В-напрямів.


AICK: Які чинники сьогодні заважають поширенню АІ і Big Data в Україні?

Ю.Ч.: Передусім це якість даних, їхня розрізненість, ступінь готовності для роботи алгоритмів і моделей. Не менш важливе – недостатнє залучення з боку бізнесу під час генерації ідей щодо оптимізації з використанням АІ, труднощі у зборі вступних даних у побудові бізнес-кейсу, описі бізнес-вимог. Рішення з великими даними й АІ – це не ІТ-ініціатива, це бізнес-ініціатива.


AICK: Ваша доповідь на AI Conference Kyiv була присвячена впровадженню АІ у великі проєкти. Чи вигідно впроваджувати АІ представникам малого та середнього бізнесу?

Ю.Ч.: Перевага малого й середнього бізнесу полягає в більшій гнучкості, швидкості прийняття рішень та погоджень. Але з іншого боку – обмежені можливості капітальних інвестицій, особливо, якщо немає впевненості у швидкості їхнього повернення.

Особливість хмарних сервісів якраз у тому, що не потрібно істотних інвестицій у локальні ІТ-ресурси як із точки зору фінансів, так і часу. Ба більше, в Azure є готові сервіси та інструменти (як в PaaS, так і SaaS – ML studio, IoT hub, управління базами даних і багато іншого), а також це єдина хмара, де можна реалізувати гібриднерозв’язання задачі.

Незалежно від розміру компанії багато інноваційних проєктів починаються з маленьких кроків і невеликих завдань, коли вдається навчатися в міру реалізації (learn by doing) – не важливо, чи використовує компанія гнучкі методології, як Аgile, або дотримується класики проєктної роботи. Питання впровадження АІ лежить, безумовно, у площині бізнес-кейсу будь-якої зміни. І статистика демонструє: компанії, які використовують АІ, розвиваються набагато швидше, ніж конкуренти.


AICK: Чи реально зараз підрахувати, скільки заощадить компанія після впровадження штучного інтелекту?

Ю.Ч.: Звісно. Кожна компанія знає свої вузькі місця – де ми багато витрачаємо, де ми хочемо більше заробляти. Як правило, спільна робота бізнес-підрозділу, бізнес-аналітиків та ІТ дає можливість зібрати вступні дані: чому ми хочемо впровадити рішення з АІ, що це нам принесе, скільки нам потрібно витратити. Безумовно, є витрати або зміни, які складно оцінити, але це не заважає занести їх у бізнес-кейс як непрямі.


AICK: Наскільки випереджають конкурентів компанії, які вже впроваджують у свою роботу АІ-технології?

Ю.Ч.: Немає нічого більш постійного, ніж зміни. Компанії випереджають конкурентів через кращу якість товарів, краще розуміння й обслуговування клієнтів, якісніші рішення й залучення співробітників у безперервний цикл інновацій.


AICK: Які позитивні зміни можуть відбутися в Україні завдяки широкому впровадженню інноваційних технологій?

Ю.Ч.: Ми віримо, що технології можуть і повинні бути рушійною силою значущих інновацій. Бачення Microsoft полягає в тому, щоб дати ці інструменти в руки кожної людини. Адже цінність інновацій не просто в самих технологіях, а в тому, як вони допомагають людям у досягненні високих результатів. Уявіть комп’ютер, який моделює природний світ, даючи змогу нам створювати практичні рішення для зміни клімату; комп’ютер, який моделює біологічні системи людини, створюючи умови для неймовірних відкриттів у медицині.

Більш технологічні продукти й сервіси стають більш конкурентними, що допомагає українським компаніям виходити на закордонні ринки, а невеликим компаніям – простіше розвиватися. Хмарні сервіси пропонують їм гнучкість фінансування нових проєктів не завдяки капітальним, а завдяки операційним витратам. Нові проєкти швидше впроваджуються, даючи змогу швидше вчитися й освоювати нові горизонти.


AICK: Які враження залишилися від AI Conference Kyiv? Які виступи найбільше запам’яталися?

Ю.Ч.: Мені сподобався захід, бо в спікерів і аудиторії була чудова можливість поспілкуватися одне з одним. Я з великим інтересом слухала доповіді Олександра Краковецького, Володимира Сав’яка, Андрія Бурлуцького й також багато дізналася про українські інноваційні проєкти.


AICK: Як, на вашу думку, конференції AI-тематики впливають на розвиток індустрії? Наскільки важливі подібні заходи?

Ю.Ч.: Подібні заходи дають змогу скоротити час від ідей до їхньої реалізації, надихають на зміни не тільки в головах і на папері, що, безумовно, допомагає українським компаніям рухатися в ногу з часом, а в результаті – збільшувати добробут українців і всієї країни.


Докладніше про підсумки івенту – на AI Conference Kyiv.

Схожі новини