Пост-релиз

Автоматизація та оптимізація бізнесу завдяки АІ, Big Data, IoT: підсумки AI Conference Kyiv

4 червня міжнародна компанія Smile-Expo провела в столиці України AI Conference Kyiv – івент, де сконцентрувалися актуальні практичні знання про впровадження і використання технологій штучного інтелекту, Інтернету речей і Big Data в бізнес-сфері. Ця подія об’єднала на одному майданчику представників топових компаній, що працюють в Україні та за кордоном.

На заході виступили 22 експерти. Вони ділилися успішними кейсами і відповідали на запитання гостей. Серед спікерів – представники компаній «Vodafone Україна», Hewlett Packard Enterprise, Microsoft, ПУМБ, iHub, Homsters, SMART business, IoT Hub, «Планета Кіно», LITSLINK, SAP Ukraine та багато інших.

AI Conference Kyiv була поділена на три тематичні блоки: «Штучний інтелект і машинне навчання», «Інтернет речей і аналіз даних», «Автоматизація та чат-боти». Роль модератора на себе взяв Віктор Долгоп’ятов – голова департаменту інноваційних технологій компанії Everest.

У перервах між виступами учасники та гості заходу спілкувалися в неформальній атмосфері, давали рекомендації, ділилися досвідом і налагоджували нові бізнес-контакти.

Штучний інтелект і машинне навчання

Відкрив захід Володимир Сав’як – менеджер зі штучного інтелекту і високопродуктивних обчислень у країнах Східної Європи в компанії Hewlett Packard Enterprise. Він назвав АІ рушійною силою цивілізаційних змін та пояснив, у чому його особливості та переваги. За словами експерта, здатність машин до навчання – це те, що повинно змінити людство в найближчі 100 років.

Також спікер порівняв можливості штучного інтелекту й людського мозку з погляду потужності. За його словами, щоб змоделювати мозок, потрібен буде комп’ютер, який споживає приблизно 600 МВт. Зараз такої системи ще немає, але Володимир висловив сподівання, що в наступні 2-3 роки подібний комп’ютер з’явиться. «Hewlett Packard Enterprise вже виграла три тендери на створення комп’ютерів потужністю 1 екзофлопс», – заявив Володимир. Вчені стверджують, що з таким процесором вони зможуть повністю промоделювати мозок людини.

Про проблеми, з якими компанії можуть стикнутися під час впровадження АІ, розповів керівник компанії DevRain Олександр Краковецький. До основних труднощів він відніс брак спеціалізованих кадрів, низький пріоритет завдань із впровадження АІ, стурбованість щодо безпеки й нерозуміння того, що можна робити завдяки АІ-технологіям. Експерт підкреслив, що АІ може дати бізнесу конкурентну перевагу. Це і є одна з ключових причин, чому AI-рішення все ж потрібно адаптувати в компанії.

«Гарна новина полягає в тому, що на сьогодні рівень адаптації АІ в компаніях досить низький. І якщо ви замислюєтеся про те, чи є сенс заходити в цю сферу, то зараз – хороший час для того, щоб це зробити. Бо є підстави вважати, що через кілька років кожна організація буде або data-компанією, або компанією з іноземними інвестиціями. Якщо у вас не буде цього компонента – ви програєте конкуренцію», – сказав Олександр.

Денис Арісмятов і Володимир Рудий із компанії Homsters під час свого виступу підняли тему важливості персоналізації для успішного ведення бізнесу. На прикладі порталу зі сфери нерухомості вони розповіли про збір даних, оптимізацію рекомендаційної системи і створення персоналізованих пропозицій для користувачів завдяки машинному навчанню. Спікери пояснили, що для використання ML в рекомендаціях на сайті потрібно, щоб у порталу було не менше 50 тисяч відвідувачів на місяць і як мінімум одна доступна пропозиція.

Тему використання технологій штучного інтелекту в маркетингу розкрив директор зі стратегічного маркетингу в SMART business Андрій Бурлуцький. Він представив публіці можливості рішення SMART Next Best Action і пояснив, як керувати клієнтським досвідом і сегментувати ринок за поведінковими ознаками завдяки АІ. Спікер навів успішні кейси ритейлерів «Цитрус» і «Червоний маркет», які завдяки впровадженню AI-рішень змогли поліпшити свої бізнес-показники.

«Сьогодні будь-яка компанія може дозволити собі використовувати рішення на основі АІ. Головне, щоб вона збирала дані, щоб була система IRP, CRM або Exel. У даний час застосовувати АІ всюди ще не можна, але вже занадто пізно не використовувати його зовсім», – запевнив Андрій.

Інтернет речей і аналіз даних

Великий інтерес аудиторії викликав виступ представників компанії «Vodafone Україна»: глави департаменту управління доходами і Big Data Сергія Бориславського й начальника департаменту цифрових рішень і платформ Миколи Тракнова. Вони поділилися інформацією про сервіс Vodafone, що допомагає рекламодавцям краще пізнати свою аудиторію. Також вони розповіли про алгоритм, який дає змогу оператору визначати, коли людина перебуває в конкретній локації. Його використовують, щоб створювати персоналізовані пропозиції для відвідувачів торгово-розважальних центрів.

«У великих торгових центрах усі магазини змагаються за потік людей, які через них проходять. Ми навчилися визначати, що людина переступила поріг ТЦ і що її в цей момент цікавить. Завдяки профілізації й роботі цієї моделі ми можемо запропонувати людині унікальну пропозицію, наприклад, 20% знижки на нову колекцію», – сказав Сергій.

Доповідь Антона Трубнікова – президента LITSLINK – була присвячена особливостям Big Data і впровадженню АІ. Спікер назвав 10 стартапів, які сьогодні є «золотими жилами» для інвестицій. Серед них: SenseTime, Megvii, Figure, ArgoAI і інші. Говорячи про подальший розвиток АІ, експерт зазначив, що в перспективі Cloud стане каталізатором розвитку AI завдяки постійному здешевленню і створенню AI-specific hardware, дані вважатимуться валютою, а віртуальні агенти з’являтимуться в багатьох компаніях і замінять людей в call-центрах.

Відповідаючи на запитання гостей, спікер сказав, що для інвесторів-початківців фінанси – це одна з найпривабливіших ніш. «Людям завжди важко вираховувати ризики, відсотки, ймовірності. Тому, якщо робити грамотні речі для фінансового ринку, то це матиме попит», – підкреслив Антон.

Керівний партнер Legal IT Group Антон Тарасюк розповів про особливості обробки персональних даних за GDPR – регламенту щодо захисту даних у ЄС, у якому містяться правила збору, обробки, зберігання персональної інформації громадян. Спікер пояснив, що цього закону повинні дотримуватися також і українські компанії, які орієнтовані на споживачів із Європейського союзу.

Автоматизація та чат-боти

Денис Савченко – керівник програми лояльності «Клуб Планета Кіно» представив успішний кейс автоматизації маркетингу в одній із найбільших в Україні мережі кінотеатрів «Планета Кіно». Спікер заявив, що зараз IT-фахівці розробляють для потреб компанії персоналізовані мобільні push-повідомлення, які стануть унікальними для українського ринку. Крім того, він анонсував запуск в Telegram чат-бота «Планети Кіно».

Про автоматизацію електронного документообігу та переваги цього процесу розповів Євген Тромбола – директор департаменту продуктів в EDIN. За словами спікера, впровадження е-документообігу дає змогу скоротити час обробки юридично значущих документів до одного дня або декількох годин. Це вдвічі зменшує час на оформлення угод, економить до 80% коштів на витратні матеріали та оптимізує трудові ресурси.

Круглий стіл

На завершення конференції відбувся круглий стіл за участю п’яти експертів: Head of CRM в METRO Cash & Carry Ukraine Марини Волошиної, директора департаменту бізнес-додатків SAP Ukraine Антона Козака, засновника IoT Hub Романа Кравченка, президента LITSLINK Антона Трубнікова та засновника iHub Дмитра Подолєва.

Обговорення було присвячено особливостям ефективного розвитку бізнесу із застосуванням автоматизації, штучного інтелекту, машинного навчання та Інтернету речей. Експерти ділилися думками, відповідали на запитання гостей і розглядали реальні кейси відвідувачів. Модератором круглого столу став техкомьюніті-білдер Стас Петрів.

Учасники івенту обговорили можливості автоматизації. Антон Козак вважає, що зараз повна автоматизація бізнес-процесів неможлива. Але технологічну базу, яка надалі дасть змогу масштабувати бізнес, потрібно закладати з початку роботи компанії.

На думку Дмитра Подолєва, представники бізнесу мають зрозуміти, наскільки їм потрібна автоматизація, і тільки потім починати використовувати якісь рішення.

Роман Кравченко зауважив, що в невеликих компаній є перевага – вони можуть пробувати і вибирати різні АІ-інструменти. У великих корпораціях на погодження і впровадження одного рішення може піти багато часу.

Крім того, експерти поговорили про необхідність індивідуальної освіти, важливість отримання досвіду за кордоном, стимулювання бізнесу до впровадження AI-технологій і роль АІ в розвитку мистецтва.

На завершення круглого столу авторам найкращих запитань подарували книги від партнерів заходу.

Партнери конференції

HR-партнер заходу – портал для пошуку роботи Work.ua.

Генеральний інформаційний партнер – видання «Мінфін».

Книжковий партнер – видавництво «Наш формат».

Підсумки

Серед переваг конференції учасники та гості виокремили просторий майданчик, кваліфікованих спікерів, зацікавлену аудиторію й актуальні доповіді.

«Конференція задовольнила інтереси як людей, які тільки недавно дізналися про АІ, Data Science, машинне навчання, так і експертів, які мали змогу почути реальні кейси використання цих інструментів у бізнесі», – сказав Стас Петрів.

Спікери, які не перший раз беруть участь в AI Conference Kyiv, також відзначили високий рівень організації івенту. «Ми вкрай задоволені тим, що тут відбувається. Мені сподобався майданчик, який був обраний. Дуже жива аудиторія. Дуже приємно бачити, що той контент, яким ми ділимося, цікавить людей, які запрошені на захід», – зазначив Сергій Бориславський.

«Я вдруге беру участь в AI Conference Kyiv. Кожен раз на заході збирається досить цікава й різношерста публіка. Мені це подобається. У таких обговореннях народжується істина», – підкреслив Антон Козак.