Як створити успішний стартап у сфері штучного інтелекту Як створити успішний стартап у сфері штучного інтелекту

Як розпочати роботу над власним проектом у сфері штучного інтелекту і як зацікавити інвесторів? Визначаємося, з чого почати і як привернути увагу до власного стартапу.

Як створити стартап у сфері штучного інтелекту

Згідно з аналізом компанії Tractica, комерційні проекти сфери штучного інтелекту використовуються вже 27 різноманітними галузями (серед них основні – фінансова, система охорони і промислова). Нові проекти з'являються щотижня: наприклад, Tetra, який розпізнає голос і створює записи в телефоні, або Hyper Science, який аналізує бланки і використовує при цьому метод оптичного розпізнавання знаків.

Обчислювальні потужності комп'ютерів розвиваються стрімко, а відповідно, зростають і перспективи AI-стартапів. З чого ж варто почати, щоб розвинути і успішно презентувати власну ідею інвесторам?

► Вивчити матчастину

Без розуміння концепцій штучного інтелекту неможливо створити привабливий продукт або рішення, на яке буде попит. Спочатку варто ознайомитися з базовим методом Deep Learning, починаючи з введення, безкоштовних плейлистів і закінчуючи курсом на fast.ai. Паралельно необхідно опанувати й інші методи машинного навчання, щоб вибрати кращий, який підійде для реалізації конкретної ідеї.

► Сформулювати задачу

Рішення повинно бути цікавим перш за все для авторів. До того ж, основою дійсно успішного стартапу стане і затребуваність завдання у споживачів. Є можливим взяти проблему, з якою стикаєтеся безпосередньо ви або ваші близькі. Інший варіант – вивчати форуми і тематичні блоги, щоб зрозуміти, яких рішень не вистачає іншим людям.

► Проаналізувати ринок і зібрати дані

Потім слід визначити цільову аудиторію, цінову політику і обов'язково вивчити конкурентів у обраній ніші. На цьому етапі можна створювати блог і привертати увагу до вашого інструменту на основі штучного інтелекту.

Одним з найважливіших етапів буде збір даних, адже саме вони важливі для машинного навчання. Для цього можна використовувати публічні датасети, сервіси такі як Amazon Mechanical Turk. Чим більше інформації, тим розумніші алгоритми можна створити.

Для повноцінної роботи над стартапом сфери AI знадобиться надійна і відповідальна команда. Тільки після її формування варто шукати інвесторів. Стартап у сфері штучного інтелекту може залучити гроші за допомогою ICO, краудфандингу і венчурних фондів.

Які стартапи цікавлять інвесторів

Інвестори оцінюють перспективність проектів за кількома ознаками. Одна з них – це галузь, у якій спеціалізується стартап. Штучний інтелект у цьому плані досить приваблива сфера. Згідно з прогнозами компанії Markets and Markets, до 2020 року світовий ринок AI досягне $5 млрд.

Але мало просто потрапити «в тренд». Для того, щоб завоювати довіру інвесторів, необхідно демонструвати можливості та потенційну прибутковість рішення.

Неабияку роль відіграє склад команди, яка працює над проектом. Якщо в ньому беруть участь фахівці з досвідом роботи і авторитетні у певній галузі особи, це викличе довіру інвестора.

Звичайно ж, особлива увага приділяється рішенню безпосередньо на основі AI, яке пропонує стартап. Продукт має бути функціональним, вирішувати конкретну проблему конкретної цільової аудиторії і демонструвати високу конкурентну перевагу. Плюсом стане ексклюзивний доступ стартапу до певної цінної технології або клієнтури.

Як створити успішний стартап у сфері штучного інтелекту

Успіх компанії в цілому залежить від того, наскільки точно і правильно підраховані ключові показники ефективності бізнесу (KPI). Це – аналітика, яка дає інвесторам і керівництву реальне уявлення про перспективи проекту:

  • Вартість залучення клієнта (САС). Середня сума, яку проект витратить на маркетинг і залучення одного клієнта.
  • Коефіцієнт утримання користувачів. Показує відсоток користувачів, які продовжують купувати продукцію певний час.
  • LTV. Загальний прибуток від одного клієнта.
  • Співвідношення CAC і LTV. Головний показник стабільності бізнесу.

Крім того, необхідно враховувати щомісячні витрати, маржу, конверсію, обсяг товарообігу і накладні витрати.

Помилки, яких слід уникати

Чому інвестори вкладаються в одні проекти, але повною мірою ігнорують інші? Розглянемо декілька поширених помилок, які відштовхують потенційних інвесторів ще на ранніх етапах.

  • Занадто вузька спрямованість. Продукція повинна задовольняти потреби певних клієнтів, але, якщо цільової аудиторії замало, проект не принесе очікуваного доходу.
  • Неунікальна пропозиція. Інвестору немає сенсу вкладатися в неунікальний продукт, особливо, якщо керівництво стартапу штучно роздуває його неповторність (а насправді проект має конкурентів зі схожим рішенням).
  • Неповна команда. Обіцянка набрати команду після того, як проект отримає фінансування, не викликає довіри.
  • Бізнес-модель, яка не масштабується. Стартап – це завжди масштабованість і зростання. Якщо автори не зможуть це показати, проект не зацікавить інвестора.

Висновки

Ці рекомендації дійсно допоможуть на початкових етапах, коли потрібно спланувати і почати створювати власний стартап, але жодна з них не дає стовідсоткової гарантії успіху. Перш за все, стартапер повинен навчитися самостійно аналізувати інформацію і точно оцінювати перспективи проекту (і для себе, і для потенційного інвестора). Беручи до уваги все зазначене, необхідно розробляти власну підприємницьку стратегію і планувати, як саме залучати інвестиції.

Схожі новини