Як приймати оплату за товари й послуги в Telegram. Доповідь від «ПриватБанку» Як приймати оплату за товари й послуги в Telegram. Доповідь від «ПриватБанку»

Як працює новий telegram-бот, який дає змогу моментально оплачувати покупки, учасникам AI Conference Kyiv продемонстрували Христина Кармазіна й Олександр Антоненко з «ПриватБанку».

Спікери конференції протестували платіжну систему LiqPay, інтегровану в Telegram Payments. Сервіс, який допоможе українським підприємцям приймати гроші завдяки Apple Pay і банківським картам безпосередньо в месенджері, запустив «ПриватБанк».

«Продавці в Telegram особливі, тому що туди йде молоде покоління. Магазини там розвиваються, вони додають контент і хочуть його монетизувати, а Telegram нам дав можливість поставити кнопку «Оплатити» для цих магазинів», — пояснила Христина Кармазіна, керівник e-commerce проектів у «ПриватБанку».

«Ще до появи Telegram Payments ми запитували в людей з одного інтернет-магазину як вони збирають гроші з клієнтів. Вони відповіли, що якщо товар замовляють через бота в Telegram, то потім оплачують тільки готівкою через кур’єра. Або ж (в складних випадках) є посилання на веб-сторінку для оплати. Це зайві рухи зі сторони клієнта. Необхідно спрощувати процес для клієнта», — поділився розробник ПЗ Олександр Антоненко.

За словами розробника, повністю інтегрувати сервіс оплати Telegram в наявний інтернет-магазин реально за вісім годин. Для цього необхідно зареєструвати магазин на LiqPay, вказати розрахунковий рахунок для отримання коштів, отримати id магазину і ключ, а далі створити зв’язок із самим чат-ботом.

Клієнти ж можуть зробити операцію за лічені секунди: учасники AI Conference Kyiv відразу змогли перевірити це завдяки тестовому @LiqPayProdShopBot, купивши тестову віртуальну піцу за 50 копійок.

Ми поспілкувалися зі спікерами, щоб дізнатися, наскільки активно використовуються боти в роботі банку й що це дає великим компаніям.


Інтерв’юер: AI Conference Kyiv (AICK)

Респонденти: Христина Кармазіна (Х.К.) й Олександр Антоненко (О.А.)

AICK: Коли «ПриватБанк» запустив чат-бота для оплати в Telegram? У чому були складнощі запуску?

О.А.: Буквально днями, тобто за фактом ми запустили його вже місяць тому, але чекали повного апрува від Telegram. Бо потрібно було прибрати дрібні баги, зробити доопрацювання. Були перевірки через Apple, там теж зазвичай є свої затримки. А офіційно бот працює тільки декілька днів.

AICK: Які послуги надають чат-боти клієнтам «ПриватБанку»?

О.А.: Для початку потрібно розділити поняття: є чат-бот як просто інтерфейс, а є розумна система, яка відповідає на якісь питання користувача, поставлені природною мовою. Зараз ми сконцентровані на інтерфейсах, у нас є тільки одна розумна система — вона відповідає на запитання користувачів, які ставлять їх у чаті.

Ми використовуємо чат-ботів для розсилки повідомлень або як інтерфейси для найпопулярніших функцій: платежі, перекази між фізичними особами. Й ось те, що зараз додали — це можливість оплати товарів в Telegram.

AICK: Які переваги чат-ботів для великих компаній?

О.А.: Вони дають можливість економити на розсилках, оскільки робити їх у месенджерах дуже вигідно. Особливо якщо безкоштовний API, то витрати взагалі мінімальні — тільки на усушку серверів. Сервер, який здатний обробляти 25 мільйонів транзакцій і повідомлень у день, обійдеться дешевше, ніж SMS плюс ще цей же сервер.

AICK: Можете навести конкретні цифри? Наскільки істотна економія?

О.А.: Наведемо приклад — відправлення SMS коштує 23 копійки, 11 копійок коштує відправлення в Viber за платним API, плюс-мінус кілька копійок. За безкоштовним API — нуль копійок.

Х.К.: В результаті зекономлені дрібні суми складуть мільйони.

AICK: Для того, щоб бути зараз конкурентоспроможними, великим компаніям обов’язково використовувати ботів?

О.А.: Як канал доставлення повідомлень — це сто відсотків. Якщо компанії не будуть використовувати їх як канал для вхідних звернень, то просто будуть втрачати дуже багато корисної інформації. Або втратять можливість надати дешево якісь функції, за які (в іншому випадку) вони заплатять великі гроші. Наприклад, отримати яку-небудь виписку: те, що коштувало раніше банку 20–30 гривень, зараз не варте нічого, якщо це можна реалізувати в інтерфейсі для додатків.

AICK: Наскільки важливо, на вашу думку, проводити тематичні конференції для розвитку AI-індустрії?

Х.К.: Я часто відвідую конференції й бачу таку тенденцію, що люди йдуть (в основному) не за контентом. Люди йдуть за спілкуванням у певному середовищі. Корисність — у нових контактах, а теорію можна в інтернеті почитати.

О.А.: А ми сьогодні пару гривень ще заробили: хтось під час доповіді вже перерахував гроші через наш тестовий telegram-бот.

Схожі новини