ШІ в ритейлі: пошук товарів по картинках, чат-боти і персональні рекомендації ШІ в ритейлі: пошук товарів по картинках, чат-боти і персональні рекомендації

Сьогодні роздрібними продажами займаються як великі корпорації, так і дрібні компанії. Їхня головна мета — залучити якомога більше покупців, щоб у результаті отримати вищий дохід. З цим завданням у 2019 році допомагають справлятися технології штучного інтелекту. AI-системи оптимізують процес продажів і роблять покупки швидшими та ефективнішими. Докладніше про те, як штучний інтелект застосовують у сфері ритейлу і яку користь він приносить торговцям і покупцям, читайте в статті.

Пошук за зображеннями

AI-системи допомагають користувачам оперативно знаходити цікаві для них товари за картинками. Штучний інтелект розпізнає зображення і пропонує покупцеві самі або тісно пов’язані товари. Завдяки цьому користувач за кількома кліками може порівняти ціни на один і той же товар у різних магазинах.

Сьогодні в такий спосіб шукати товари можна на сайтах AliExpress, Clouty і в багатьох інших онлайн-магазинах.

Також АІ полегшує публікацію оголошень на інтернет-ресурсах. AI-система розпізнає товар, який користувач завантажив у додаток або на сайт. Потім вона поміщає його в потрібну категорію. Завдяки цьому продавець витрачає менше часу на розміщення оголошення, а покупець швидше знаходить необхідну продукцію.

Таку технологію вже використовують: Pinterest, Ebay, Amazon, Facebook, і Google.

Чат-боти

За прогнозом компанії Gartner, до 2020 року понад 85 % контактів із клієнтами будуть відбуватися без участі людини. Із цими функціями впораються віртуальні помічники.

Сьогодні в різних компаніях впроваджують чат-ботів, які в будь-який час доби відповідають на питання клієнтів, приймають замовлення, дають рекомендації, проводять опитування, розсилають рекламу, роздають промокодом і виконують інші функції.

Наприклад, віртуальний помічник мережі парфумерно-косметичних магазинів Sephora починає бесіду з покупцем з опитування. Потім він рекомендує потенційному клієнту різну продукцію. Перелік пропонованих товарів залежить від відповідей, які людина дала на початку розмови.

Ціноутворення

Штучний інтелект допомагає ритейлерам в автоматичному режимі коригувати ціни. АІ-система здатна аналізувати дії й поведінку користувачів на інтернет-майданчику, інформацію про ціни конкурентів, попит на товар, відомості про майбутні свята, погоду й так далі. На основі цих даних вона може встановлювати індивідуальні ціни на різну продукцію.

Наприклад, перед Новим роком алгоритм може підвищити вартість ялинкових прикрас, які користуються в цей час попитом. Після січневих свят АІ автоматично зменшить ціни на новорічну атрибутику.

Штучний інтелект також здатний визначати вартість товарів для кожного конкретного магазину з урахуванням його місця розташування.

Сьогодні AI-системи для ціноутворення використовують: Walmart, eBay і Amazon.

Рекомендації в інтернет-магазинах

На великих сайтах інтернет-ритейлерів представлено дуже багато товарів. Іноді йому складно вибрати саме те, що йому потрібно передусім. Цю проблему здатний вирішити штучний інтелект.

AI-система може аналізувати запити користувачів і історію їхніх покупок. На підставі отриманої інформації вона складає перелік рекомендованих товарів.

Наприклад, компанія Amazon використовує платформу DSSTNE, яка вивчає відомості про покупки користувачів, аналізує дані веб-перегляду. З огляду на цю інформацію, вона становить для кожного клієнта особисті рекомендації.

Магазин одягу North Face використовує платформу IBM Watson. Якщо людина шукає на сайті куртку, система запитує в нього про його місцеперебування, гендер і температуру повітря в місці, де він живе. На підставі цих даних АІ підбирає товари, які можуть підійти покупцю.

AI Conference Kyiv: AI v riteylI: poshuk tovarIv za kartinkami, chat-boti y personalnI rekomendatsIYi 1

Український досвід

За словами співзасновника й гендиректора PicsArt Ованеса Авояна, сьогодні Україна входить у топ-3 країн, розташованих за межами Кремнієвої долини, які відрізняються найкращими школами штучного інтелекту. За інформацією рейтингової фірми Clutch, в Україні перебувають 28 компаній, що постачають AI-рішення, у той час як у всьому іншому світі їх налічується 226.

Сьогодні в Україні АІ-технології впроваджують у сфери фінансів, охорони здоров’я, сільського господарства. Крім того, є досвід застосування штучних технологій у галузі ритейлу.

Ритейлер Lamoda впровадив у свій мобільний додаток технологію, яка дозволяє шукати одяг за фото. Система аналізує речі, які показані на зображенні. Після цього вона пропонує користувачеві подібні предмети гардероба, представлені в каталозі компанії.

Інтернет-магазин PODUSHKA.UA, що постачає побутову хімію й постільну білизну, використовує чат-бота для спілкування з клієнтами. Віртуальний помічник розраховує, коли в покупця закінчиться пральний порошок. У цей момент він нагадає клієнту про те, що в нього скоро закінчиться засіб для прання. Він також може запропонувати користувачеві знижку на товар.

Чат-бот торгової мережі METRO працює на платформі месенджера Viber. Він допомагає користувачам отримати картку клієнта METRO, зв’язатися з оператором і так далі.

Підсумок

Сьогодні через велику конкуренцію ритейлери змушені боротися за кожного клієнта. Тому сфера роздрібної торгівлі стає більш орієнтованою на покупців. Великі корпорації та дрібні компанії впроваджують у свою роботу технології штучного інтелекту, які оптимізують процес покупок і змушують клієнтів знову до них повертатися. Завдяки цьому ритейлери збільшують свої доходи.

Схожі новини