Андрій Бурлуцький: «Застосовувати штучний інтелект де завгодно ще не можна, але вже занадто пізно не використовувати його взагалі» Андрій Бурлуцький: «Застосовувати штучний інтелект де завгодно ще не можна, але вже занадто пізно не використовувати його взагалі»

Якщо розуміти поведінку й характер клієнта, то набагато простіше запропонувати корисний для нього продукт – у вивченні споживача сьогодні допомагає штучний інтелект, переконує Андрій Бурлуцький – менеджер зі стратегічного маркетингу в SMART business. Фахівець також поділився інформацією про впровадження AI в українські компанії і його вплив на суспільство.

Інтерв’юер: AI Conference Kyiv (AI)
Респондент: Андрій Бурлуцький (А.Б.)

AI: Як ви вважаєте, з якого боку штучний інтелект розвиває бізнес (збільшує доходи, викликає здорову конкуренцію)?

А.Б.: Штучний інтелект дає компаніям можливості трансформувати індустрію, у якій вони перебувають, і створювати інновації. Звісно ж, це позитивно впливає на зростання бізнесу і створює здорову конкуренцію. Ми спостерігаємо це на результатах проектів у всіх країнах, де є наші клієнти або офіси SMART business: від Німеччини до Азербайджану і від Нідерландів до України.

Із появою й розвитком AI парадигма конкуренції змістилася. Технології стали настільки доступні, що компаніям більше не складно швидко створювати якісний продукт. Тому зараз на перший план виходить бренд і те, як компанія веде комунікацію з клієнтами. AI сприяє розвитку компаній, дає змогу правильно розпорядитися доступними даними про клієнта і зробити купівельний досвід унікальним.

Наша мета в цьому процесі – надати бізнесу необхідний інструментарій, щоб компанії могли перейти з аналогового стану в цифровий, перетворити свій бізнес і отримати бажані результати. А саме:

  • створити нові способи роботи й залучення клієнтів;
  • інтегрувати в продукти й послуги технології та цифрові елементи;
  • оптимізувати бізнес-процеси і прийняття рішень на основі даних;
  • надати співробітникам розумні інструменти, щоб вони могли робити свою роботу в умовах цифрового бізнесу й економіки.

AI: Як змінилася галузь маркетингу, коли в неї почали впроваджувати AI-рішення?

А.Б.: Компанії, які впровадили AI у свою роботу, стали краще розуміти причини покупки товару й поведінку клієнта, наприклад відтік. Алгоритми машинного навчання можуть аналізувати масиви даних і видавати точні рекомендації за кожним клієнтом. Завдяки цьому команда маркетингу розуміє, що рекомендувати, коли й на якому каналі комунікацій.

Набагато простіше запропонувати дійсно якісний і корисний продукт, коли ти розумієш поведінку й характер свого клієнта. Споживач отримує актуальний продукт, не витрачаючи зайвого часу на пошуки продукції в Інтернеті.


AI: Наскільки активно компанії з України впроваджують AI і з якими проблемами вони стикаються?

А.Б.: Найчастіша проблема – відсутність даних і їхніх джерел. Адже для того, щоб AI-рішення дійсно давали результат, потрібно мати правильно структуровані дані. У період оцифрування даних у компаній є доступ до великої кількості інформації, але поки не всі вміють її правильно застосовувати. У таких умовах компаніям необхідно використовувати інтелектуальні CRM- і ERP-системи, які автоматизують процес роботи з даними, а також користуватися послугами data scientists для підвищення ефективності результатів.

Друга проблема – це розуміння функціоналу технологій і своєї кінцевої мети. Одного впровадження AI в роботу недостатньо – важливо розуміти, як вони можуть позитивно вплинути на бізнес-процеси компанії. Для цього ми і збираємося на таких заходах, як AI Conference Kyiv, – щоб розповісти про можливості, функціонал і реальні приклади застосування.

Остання проблема – побоювання самих співробітників щодо технологій. Уже не раз ми чули, як «старовіри» скептично ставляться до новаторських рішень або бояться, що незабаром поступляться місцем роботам. Але з досвіду скажу, що ця проблема зникає, як тільки співробітники бачать ефективність рішень і позитивний результат. Тоді вони розуміють, що технології створені, щоб спростити роботу, а не забрати їхні робочі місця.

Я вважаю, що ще рано використовувати штучний інтелект повсюдно, але вже занадто пізно, щоб не використовувати його взагалі. Хочу донести це до бізнесу.


AI: Як впровадження AI-технологій впливає на кінцевих споживачів? Чи розпізнають клієнти роботу штучного інтелекту? Чи він поки не досяг рівня прямої взаємодії?

А.Б.: Однозначно, використання штучного інтелекту й машинного навчання змінює купівельний досвід. Часто вже в перші місяці після впровадження споживачі відчувають позитивні зміни в комунікації з брендом.

Наприклад, під час додавання чинника географічного розташування клієнта і відправки geo-push-повідомлень створюється WOW-ефект. Проходячи повз магазин, людина отримує повідомлення на телефон з актуальною для нього пропозицією, у якій до нього звертаються за іменем. Здавалося б, дрібниця, але це сильно впливає на прихильність клієнта до бренду і продукції.

Звісно, чат-боти ще не досягли рівня людської мови, і в окремих випадках клієнт може розпізнати роботу штучного інтелекту. Але технології удосконалюються, і незабаром ця різниця буде непомітною для неозброєного ока. Чат-боти вже еволюціонували в цифрових асистентів, які розуміють мову і вміють робити конкретні дії – телефонувати, купувати, відповідати або замовляти.


AI: Ви – постійний учасник різних галузевих заходів. На вашу думку, яке вони мають значення для розвитку нових технологій?

А.Б.:Колосальне! Саме завдяки конференціям, кількість яких зростає з кожним роком, представники бізнесу, молоді фахівці й розробники дізнаються про можливості AI. Спікери демонструють рішення, які вже вийшли за межі експериментальних. Це розвиває українське IT-співтовариство: зростає свідомість людей і рівень завдань, із якими вони працюють.

Усе більше компаній не тільки стали цікавитися AI, але і впроваджувати технології для вирішення бізнес-завдань, – від представників роздрібної торгівлі до виробничих підприємств. Алгоритми машинного навчання дають змогу оптимізувати управління запасами, прогнозувати попит і ефективність рекламних кампаній.


AI: Ви будете виступати на AI Conference Kyiv. Про що хочете розповісти відвідувачам?

А.Б.: На конференції я розповім про AI-ін’єкції в маркетинг. Як завдяки аналітиці даних і технологіям штучного інтелекту можна управляти клієнтським досвідом, як провести сегментацію ринку за поведінковими ознаками з використанням AI-рішень, і як AI визначає, що потрібно змінити в роботі з клієнтом.

Можливості та ефективність цих технологій я продемонструю на рішеннях SMART business і реальних клієнтських кейсах.

Штучний інтелект стає основою всього, що ми робимо. Компанія надає послуги з розробки, впровадження та підтримки ERP- і CRM-систем і вже другий рік виступає учасником закритої спільноти Microsoft AI Inner Circle, яка розвиває індустрію AI.

Сьогодні наша спеціалізація покриває інтелектуальні BPMS-системи, а також системи на основі предиктивної аналітики і штучного інтелекту. Цікаво буде всім.


Дізнатися про AI-ін’єкції в маркетинг ►►►

Схожі новини