АІ в банківській сфері: чат-боти, вибивання боргів і боротьба із шахраями АІ в банківській сфері: чат-боти, вибивання боргів і боротьба із шахраями

Сфера фінансів — це майданчик, де технології штучного інтелекту допомагають вирішувати багато завдань. Завдяки AI-системам банки знижують вплив людського чинника на прийняття рішень, швидше й ретельніше аналізують великі обсяги даних, скорочують витрати й автоматизують процес комунікації зі споживачами. Клієнти кредитних організацій завдяки АІ отримують якісніші та більш персоналізовані послуги. Докладніше про те, як штучний інтелект використовують у банківській сфері, читайте в статті.

АІ при видачі позик

Скоринг — це система, яку банки й мікрофінансові організації використовують для оцінки кредитоспроможності людини. Вона аналізує різну інформацію про клієнта: рівень доходу, наявність освіти й роботи, кредитну історію, сімейний стан і так далі. Кожен критерій оцінюється певною кількістю балів. За підсумками перевірки всі бали підсумовуються й банк дізнається, наскільки потенційний позичальник платоспроможний. На підставі цих даних він вирішує, чи видавати цій людині кредит.

Сьогодні фінансові організації використовують інноваційні скоринг-продукти. Такі системи вивчають інформацію про клієнтів завдяки штучному інтелекту й технологіям машинного навчання. Вони аналізують соціальні мережі потенційних позичальників, їхню активність в Інтернеті, оцінюють рух коштів на рахунках і перевіряють відомості про те, наскільки регулярно вони платять за послуги мобільного зв’язку.

Приклади

Американська компанія ZestFinance розробила платформу ZAML. Вона збирає й аналізує різні відомості про клієнта фінансової організації, у тому числі вивчає його дії в Інтернеті. На основі отриманих даних алгоритми визначають, наскільки людина заслуговує на довіру банку. Крім того, система здатна виявляти перспективних клієнтів серед тих осіб, яким у позиках відмовляють через формальні причини, наприклад, відсутність кредитної історії.

Гонконгська скоринг-платформа Lenddo для оцінки кредитоспроможності вивчає профілі потенційного позичальника в соцмережах, а також сторінки його друзів. Якщо перевірка пройде успішно, клієнт отримає кредит. Таку програму вже використовують на Філіппінах, у Кенії, Австралії, Індонезії, Таїланді та інших країнах.

Боротьба із шахраями

Банки продовжують боротися із шахраями, які незаконними способами отримують кредити й обманом змушують людей переказувати гроші на свої рахунки. У цьому банкам допомагає штучний інтелект. AI-системи виявляють підозрілі транзакції і визначають клієнтів, які більше за інших ризикують попастися в пастку аферистів. Також АІ знаходить зловмисників завдяки біометричному аналізу.

AI Conference Kyiv: AI v bankIvskIy sferI: chat-boti, vibivannya borgIv I borotba Iz shahrayami 1

Приклади

Шведська компанія BehavioSec розробила AI-систему, яка визначає особистість людини за швидкістю й темпом набору тексту на клавіатурі, за силою натискання на клавіші й іншими показниками. Завдяки такому біометричному аналізу банк може виявити шахрая, який намагається видати себе за іншу людину.

В Україні «ПриватБанк» використовує штучний інтелект, щоб виявляти клієнтів, які більше за інших ризикують стати жертвами аферистів. Співробітники фінансової організації додатково обдзвонюють таких осіб і розповідають їм, як не попастися на гачок шахраїв.

Чат-боти

Сьогодні учасники фінансового ринку все частіше використовують чат-ботів замість традиційних операторів. Віртуальні помічники підвищують якість сервісу, а також допомагають знизити витрати на обслуговування call-центрів.

Боти здатні в будь-який час доби відповідати на різні запитання, розповідати про послуги, з’єднувати з працівниками банку. Крім того, їх можна використовувати, щоб переказувати гроші з одного рахунку на інший.

Приклади

Український «ПриватБанк» використовує кілька чат-ботів. Вони працюють на базі месенджерів Facebook, Viber і Telegram і дають можливість переказувати кошти з картки на картку, отримувати інформацію про курси валют, оформляти кредити, подавати заявки і брати участь в акціях.

В «Альфа-Банк Україна» є чат-бот «Алла». Його можна знайти в месенджерах Facebook, Viber і Telegram. Він розповідає про стан рахунку, платежі кредитною карткою, курси валют і так далі.

АІ в роботі колекторів

Технології штучного інтелекту використовують компанії, які займаються збором прострочених кредитів. AI-алгоритми допомагають таким організаціям переконати позичальників розплатитися з боргами.

Приклад

У Китаї компанія Ziyitong використовує AI-систему, яка аналізує подані в Інтернеті дані про позичальника і його друзів. Потім віртуальний помічник дзвонить боржнику й розмовляє з ним. Спеціальний алгоритм аналізує цю розмову. У підсумку штучний інтелект визначає, який формат повідомлень найімовірніше змусить людину повернути гроші. Крім того, АІ-система зв’язується з приятелями позичальника, щоб вони вплинули на боржника.

АІ замінює працівників банків

Сьогодні деякі банки вже замінюють справжніх співробітників на комп’ютеризовані системи. Завдяки такому рішенню вони мають намір зменшити кількість персоналу, який виконує однакові завдання. Це дозволить учасникам фінансового ринку знизити свої витрати.

Приклади

У Японії у 2017 році провідні банки заявили, що заради збільшення прибутку планують автоматизувати 30 тисяч робочих місць.

Mizuho Financial Group планує, що до 2026 року комп’ютерні системи замінять 19 тисяч працівників холдингу. Завдяки використанню обчислювальних алгоритмів компанія хоче скоротити персонал, який виконує дубльовані функції. Крім того, фінансова організація буде використовувати роботизовану систему обробки даних, яка зможе виконувати 100 рутинних завдань.

Також автоматизацією робочої сили в Японії займатимуться Sumitomo Mitsui Financial Group і Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ.

Підсумок

Сьогодні штучний інтелект — це одна з найбільш перспективних технологій у сфері фінансів. AI-платформи допомагають банкам автоматизувати багато процесів і краще розуміти клієнтів. Такі системи підвищують якість обслуговування й дають можливість фінансовим організаціям примножувати свій капітал. Клієнти кредитних установ завдяки АІ отримують персоналізовані послуги вищої якості і витрачають менше часу на вирішення різних завдань.

Схожі новини