«Нелюдський» транспорт: як довго чекати появу автопілотів? «Нелюдський» транспорт: як довго чекати появу автопілотів?

Можливо, у майбутньому пілотований транспорт зовсім зникне. Електричні безпілотні автомобілі знизять рівень забруднення повітря, а дорога на роботу перестане викликати стрес. Ті, хто раніше сидів за кермом, зможуть читати, працювати або спати, поки машина відвозить людей до місця призначення.

Консалтингова компанія AT Kearney стверджує, що ринок безпілотного транспорту в усьому світі в найближчі двадцять років зможе бути оцінений в $ 560 млрд. Експерти впевнені в тому, що безпілотний транспорт не тільки економить споживачам мільярди доларів на страхових і паливних витратах, але і стимулює розвиток інших сфер: розумних міст, телекомунікацій і AI-технологій.

Автори дослідження зазначають, що під час масового розвитку безпілотних авто тільки в США споживачі можуть заощадити до $ 1,3 трлн. на рік. Наприклад, скорочення числа ДТП призведе до економії $ 488 млрд, а економія на паливі складе майже $ 170 млрд. Безпілотники витрачають менше палива ще й із тієї причини, що такі автомобілі можуть зв’язуватися один з одним і вибирати найбільш оптимальну та безпечну швидкість для руху трасою.

Усе це в кращих традиціях футуристичних оповідань. Але наскільки мрія про безпілотне водіння реальна?

Далі в статті — про те, які розробки розумних автомобілів наявні вже зараз, що нас чекає в майбутньому, і яких наслідків нам варто побоюватися.

Автомобілі з автопілотом: тепер на шляху на роботу можна поспати

Восени 2018 року компанія Volvo представила концепт 360c — безпілотного електромобіля без керма і педалей. Інженери компанії показали новий вид салону авто: у їхньому електрокарі сидіння перетворюється на повноцінне спальне місце.

У 360c всього одні двері, які працюють за схемою «крило чайки». По периметру 360c встановлені світлодіодні індикатори, якими автомобіль сповіщає інших учасників дорожнього руху про свої маневри. Велика частина автомобіля, у тому числі й дах, виконана зі скла.

Однак інженери Volvo поки не розповіли про деякі важливі характеристики автомобіля: про місткість акумулятора або про тип датчиків для автопілота.

Громадський транспорт з автопілотом

Тим часом вулицями Потсдама (Німеччина) курсує перший у світі безпілотний трамвай, який оснащений радарами, сканерами та камерами. Вони передають інформацію на бортовий комп’ютер, що дозволяє трамваю оцінювати ситуацію на дорозі. У такий спосіб він може не тільки відстежувати ситуацію на вулиці й зупинятися на зупинках, а й чекати, поки всі пасажири зайдуть у салон.

Безпілотний громадський транспорт на дорогах впорядкує рух і знизить аварійність. Але коли такі трамваї запустять у масове виробництво, поки невідомо. Зараз безпілотний трамвай тільки один, і за його кермом завжди присутній водій, який в екстреній ситуації зможе взяти керування на себе.

Водночас представники транспортного управління Дубаю виділили близько $ 410 тис. для дослідження перспективності безпілотних автобусів. Перші кілька років вони курсуватимуть за попередньо встановленими маршрутами.

Міська влада поки не визначилися, коли автопілотний транспорт запрацює в повну силу. Можливо, наприкінці 2018-го — початку 2019-го влада зможе назвати більш точні дати.

Шестимісні автопілотні автобуси, які планують пустити вулицями Дубаю, створені американською компанією Next Future Transportation. Вони оснащені електродвигунами й можуть розганятися до 80 км / год.

Згідно зі стратегією транспортного управління Дубаю, до 2030 року 25 % усіх міських транспортних перевезень здійснюватиме автономний транспорт. Примітно те, що в цю програму також входять морські перевезення.

Безпілотні вантажоперевезення — постачання нового покоління?

У 2016 році в США відбулася перше комерційне доставлення товару на безпілотній вантажівці. Роботизована фура компанії Otto, рухаючись зі швидкістю приблизно 90 км / год, подолала відстань у 200 км між двома містами. Хоча рух вантажівки й контролював водій, його допомога в управлінні знадобилася фурі лише під час в’їзду і виїзду з автомагістралі.

Автопілотним транспортом уже можна користуватися, але, як ми бачимо, більшість безпілотників усе ще потребує контролю.

Коли транспорт майбутнього з’явиться на наших вулицях: прогнози PwC

Згідно з дослідженням PwC, повністю автономний транспорт з’явиться в найбільших містах світу до 2040 року. Світові тренди з використання автопілотів вказують на те, що інвестиції в цю галузь у 2018 році повинні перевищити $ 80 млрд — суму, яку інвестували в розвиток АІ-транспорту за 2014–2017 рр.

За прогнозами аналітиків, інтерес до галузі не охолоне ще довго, оскільки всесвітня гонитва за розвитком технологій триває.

Які проблеми може створити автопілот?

З іншого боку, розвиток безпілотних автомобілів супроводжується низкою етичних проблем. І досі незрозуміло, на кому буде лежати моральна, фінансова та кримінальна відповідальність за аварії, кого буде рятувати автопілот у разі неминучого зіткнення, і куди підуть водії після втрати робочих місць.

Це означає, що і AI-розробникам, і юристам, і дослідникам безпілотних перевезень ще потрібно виконати величезну роботу перед тим, як ми зможемо довірити свій транспорт штучному інтелекту.

Схожі новини