«Чат-бот допомагає бізнесу комунікувати з клієнтом», — ботобудівник «Укргазбанку» Павло Чишко «Чат-бот допомагає бізнесу комунікувати з клієнтом», — ботобудівник «Укргазбанку» Павло Чишко

У чому переваги чат-ботів для бізнесу? Які завдання вони вирішують? На ці питання відповів Павло Чишко — головний ботобудівник комерційного банку «Укргазбанк». В інтерв’ю AI Conference Kyiv експерт розповів, над якими проектами він працював останнім часом і які українські чат-боти його вразили.

Раніше Павло Чишко керував проектом «Технології дистанційного консультування клієнтів» у «ПриватБанку». За всю свою кар’єру він створив понад 200 чат-ботів. Спеціаліст розробляє віртуальних співрозмовників для додатків Viber, Telegram і Facebook Messenger.

Інтерв’юер: AI Conference (AIC).

Спікер: Павло Чишко (П.Ч.).


AIC: Раніше ви були головним ботобудівником у «ПриватБанку». Як ви потрапили в «Укргазбанк» і чим будете там займатися?

П.Ч.: Тут нічого надсекретного немає. У «ПриватБанку» я займався ботами й автоматизацією контакт-центру. Тут же, в «Укргазбанку», хочуть автоматизувати, по суті, усе і відразу. Сфера набагато ширша, ніж одні тільки боти, тому я сюди й перейшов.

AIC: Які цікаві проекти ви хотіли б виокремити з тих, у яких за останній час брали участь?

П.Ч.: Думаю, що саме ті, якими я займався в «ПриватБанку», тому що в «Укргазбанку» я тільки почав роботу. Поки нові проекти ще не представлені громадськості, але сподіваюся, що скоро це трапиться. Тому серед важливих проектів зараз можу виокремити розробки для «ПриватБанку»: чат-боти для Viber, Telegram, а також боти клієнтської підтримки.

AIC: У чому полягала ваша співпраця з «Полтаваобленерго»?

П.Ч.: Це інвойс-бот, суть якого полягає в тому, що ви можете розсилати інвойси всім клієнтам «ПриватБанку», знаючи тільки номер телефону. Якщо цей клієнт зареєстрований у боті в Viber, Telegram, то інвойс прийде в один із цих месенджерів. Якщо не зареєстрований, але встановив мобільний додаток «Приват24», то повідомлення прийде туди.

Залишиться тільки вибрати карту, з якої потрібно його оплатити, і все. «Полтаваобленерго» стала однією з перших великих компаній, яка почала розсилку таких інвойсів своїм клієнтам. Іншими словами, у певний день, раз на місяць, у «Приват24» приходить рахунок на оплату. Є можливість вибрати карту і відразу оплатити.

AIC: Розкажіть, які завдання чат-боти допомагають вирішити в бізнесі?

П.Ч.: Логічно, що це автоматизація відповідей, тобто економія на клієнтській підтримці. Також дуже важливий пункт — спосіб оплати відразу в боті. Крім того, чат-бот є невіддільною частиною CRM, яка допомагає бізнесу комунікувати з клієнтами.

AIC: З чого почати, якщо ти вмієш програмувати й хочеш написати свого чат-бота?

П.Ч.: Чесно кажучи, програмістів зараз не так уже й мало, багато серед них і тих, хто пише безпосередньо чат-ботів. Як на мене, головне — бажання. І, звісно, цікавий і перспективний проект, який повинен у майбутньому «вистрілити». Якщо такий проект є, то програмісти знайдуться, головне, щоб потім цей продукт можна було розвинути і просунути.

AIC: Скажіть, які є типи чат-ботів? У чому їхня відмінність?

П.Ч.: Моя особиста класифікація виглядає так:

  • консультаційний бот, який надає ті чи інші консультації;
  • інформаційний бот, який займається новинними розсилками;
  • функціональний бот, який виконує ту чи іншу функцію;
  • платіжний бот.

AIC: Які приклади українських чат-ботів ви можете навести?

П.Ч.: З тих, які мені дуже сподобалися, можу виділити один, бо я ніколи чужими ботами особливо не користувався, тільки своїми. Але коли мені потрібно було переїхати до Києва і знайти квартиру, то цей чат-бот мені допоміг. Спочатку я витратив годин п’ять, сидячи в кафе й шукаючи ріелторів завдяки сайтам для оренди квартир.

Потім мені показали цього бота від «ЛУН» — і все: я далі займався своїми справами й раз в 15 хвилин просто дивився пропозиції, які надсилав бот. Через нього я знайшов ріелтора, який підшукав мені квартиру. Бот вразив мене у плані простоти, а ще тим, що пропозиції від нього були дійсно актуальні й не повторювалися.

Є ще бот одного з партнерів «ПриватБанк» — це «Аляска», покупка води через Viber. Найближчим часом вийде бот «Мегаспорт» — каталог одягу в Viber і Telegram.

AIC: Чим чат-бот зручніший для переказу коштів на відміну від мобільного банківського додатка?

П.Ч.: Почнемо з найпростішого. Щоб щось робити в мобільному додатку, потрібно його встановити. Знайти і витратити час на сам процес установки. Чат-боти дуже популярні, і ними всі користуються, тому що додатки, де є ці боти, уже є майже у всіх телефонах.

Ви просто отримуєте посилання на бота — і ви вже в ньому. Можете робити платежі й перекази. Це в рази простіше, ніж завантажувати окремий додаток. Сучасна людина заощаджує час і зусилля, тому для неї зручнішими є чат-боти, які автоматизують і пришвидшують процес.

AIC: Про що ви розповісте в межах доповіді на AI Conference Kyiv?

П.Ч.: Ми з Артуром Слюсарем з Softensy ще будемо довго думати й обговорювати тему нашої доповіді, але, безумовно, будемо говорити не про платіжні боти, а про щось більш нове й цікаве.

Схожі новини