Керівник з операційної діяльності та розроблення продуктів у FinAdviser Костянтин Андрусенко в ексклюзивному інтерв’ю для AI Conference Kyiv 2021: про послуги компанії та фінансову грамотність
Керівник з операційної діяльності та розроблення продуктів у FinAdviser Костянтин Андрусенко в ексклюзивному інтерв’ю для AI Conference Kyiv 2021: про послуги компанії та фінансову грамотність

Уже 21 вересня відбудеться найважливіша для сучасного бізнесу подія цієї осені – AI Conference Kyiv 2021. На заході фахівці, які зацікавлені в успішному розвитку компаній, обговорять можливості застосування та впровадження штучного інтелекту, а також поділяться досвідом автоматизації бізнес-процесів.

На конференції про використання AI-технологій у сервісі для добору кредитів розповість Костянтин Андрусенко – керівник з операційної діяльності та розроблення продуктів у FinAdviser.

А поки напередодні івенту спікер поділився з командою AI Conference Kyiv 2021, чим FinAdviser може бути корисним для банків і пересічних користувачів. Також він озвучив, яке місце в роботі сервісу посідає штучний інтелект, перерахував сфери, де AI-технології можуть допомагати в розв’язанні складних завдань, і висловився щодо того, чи стане застосування AI повсюдним явищем в українському бізнесі.

Інтерв’юер: AI Conference Kyiv 2021 (AI Conf.)

Респондент: Костянтин Андрусенко (К. А.)

AI Conf.: Розкажіть, як з’явилася ідея створити FinAdviser. Чи з самого початку ви планували створити унікальний фінтех-проєкт? Яка ідея рухала вами на старті?

К. А.: Цікаве запитання. Здебільшого хороша ідея народжується тоді, коли ти хочеш створити якісь цінності для оточення. Вона з’явилася в наших колег у команді, яких можна назвати батьками FinAdviser. Ми познайомилися майже півтора року тому й домовилися про проєкт.

Ідея продукту, як і зараз, полягала в наданні допомоги та виборі фінансового продукту для користувача. А ця концепція, попри її простоту, дійсно унікальна. Під час обговорення проєкту ми зрозуміли, що можемо бути невіддільною сполучною ланкою між кредитними провайдерами та користувачами, які не без причини не довіряють першим. І, я впевнений, ми з концепцією не прогадали.

AI Conf.: Ваш продукт унікальний, хоча, здавалося б, ідея лежала на поверхні. Наскільки складно зараз побачити «те саме»? Чи багато можливостей зараз для команд, які хочуть створити щось нове на ринках? Чи є сенс розглядати наявні сектори та галузі щодо упущених можливостей?

К. А.: Створити щось нове можна завжди. Якщо ми говоримо про стартапи, нові компанії, потрібно розуміти, чи є продукт популярним. Адже це ж причина, чому 90% не досягають успіху.

Є хороша вправа для продуктових менеджерів, щоб навчитися бачити проблематику та розв’язувати її. Кожен день потрібно складати список проблем, з якими стикаєтеся вдома, на вулиці, у транспорті, місті, та розділяти їх на категорії. Наприклад, проблеми, за розв’язання яких ви заплатите $5, $100 і $1000. І, звісно ж, потрібно подумати, яким може бути розв’язання цих проблем. Якщо це рішення за $1000, і ви розумієте, що люди користуватимуться цим, – ви майбутній мільйонер.

AI Conf.: Розкажіть докладніше про алгоритм добору кредитних продуктів. Як це працює, наскільки велика роль AI в цьому процесі? Скільки людей необхідно, щоб надавати таку послугу користувачам без застосування AI?

К. А.: Якщо коротко, без AI не вийде. Річ у тім, що кожен фінансовий продукт (у нашому випадку кредит) містить орієнтовно 60 складників. Це і ставки за кредитом, і відсоток за зняття грошей у банкоматах, і штрафи за прострочення, і безліч інших параметрів. Користувач, навіть якщо в курсі про їхню наявність, однаково орієнтується на 3-5. Одна з причин – банки та їхні служби підтримки не можуть пояснити всієї суті кожного продукту.

Що робить FinAdviser. Це автоматизований експерт, який працює з кожним атрибутом продукту. На відміну від людини він надає неупереджену рекомендацію. Для кожного користувача ми вираховуємо якийсь показник корисності та надаємо аж три рекомендації конкретних продуктів. Також штучний інтелект враховує, як користувач використовуватиме продукт з огляду на аналіз досвіду поведінки інших клієнтів. Фактично це безоплатний фінансовий експерт, який «грає» на боці користувача, не маючи якоїсь зацікавленості.

Наш AI вчиться вже пів року. З кожним днем рекомендації стають усе точнішими й точнішими. Через рік він буде розумніший за нас (жарт – прим. ред.).

AI Conf.: Чи корисний ваш продукт банкам? Як така методика добору кредитного продукту впливає на якість лідів?

К. А.: Однозначно так. У банків є проблема: ліди, які потрапляють до них, дуже часто не відповідають вимогам/очікуванням. Йдеться про погану кредитну історію, неактуальну інформацію про потреби в кредиті, користувачів, яким потрібна невелика сума кредиту, зменшення ризиків та інші параметри. Банки, як правило, працюють із конкретними клієнтами.

Ми ж аналізуємо профіль потенційного позичальника з огляду на його анкетні відповіді і пропонуємо продукт, який йому підходить. І навпаки – даємо банку клієнта, який відповідає вимогам і запиту. Усі у виграші.

Ба більше, це дуже правильний алгоритм із погляду довгострокової перспективи співпраці клієнта та банку. Здебільшого справжня причина незадоволення клієнта від співпраці з банком криється в неправильному виборі продукту під свої потреби. Банків багато, кредитних карток у них, як правило, кілька, умови обслуговування кожної відрізняються і є економічно обґрунтованими. Якщо клієнт довгий час користується невідповідним продуктом, відчуває незручності, переплачує, ймовірність продовження співпраці автоматично знижується. Якщо ж він з самого початку отримує найкращий для нього продукт, досвід роботи з банком буде максимально позитивним.

AI Conf.: На вашу думку, де ще зараз може застосовуватися AI? Де він може принести найбільшу користь бізнесу та як?

К. А.: Там, де він застосовується в усьому світі: у логістиці, розумних будинках, міському трафіку, аналітиці, зчитуванні інформації, медицині, аналізі текстів і мови. І це тільки вершина айсберга.

Користь з’являється там, де неможливо або дуже складно досягти результату без AI. Пофантазуємо в дуже популярній зараз медичній сфері. Ні, ми не будемо говорити про COVID-19. Є багато розумних людей, які в цьому розбираються. Поговорімо, наприклад, про прогнозування появи раку в пацієнта. Для того щоб людина змогла зробити відповідний прогноз, пацієнт має бути якщо не під постійним, то під періодичним контролем у лікаря. Водночас лікар може поставити діагноз з огляду на свій досвід, знання та кількість симптомів. AI може зробити прогноз набагато раніше, чіткіше та допомогти пацієнтові на ранніх стадіях. А ми чудово розуміємо, що чим раніше ми дізнаємося про хворобу, тим простіше її вилікувати.

AI Conf.: Яким ви бачите майбутнє AI в Україні? Чи стане його застосування в різних алгоритмах і процесах масовим явищем у бізнесі?

К. А.: Безумовно. Це вже відбувається. Річ у тім, що я не вважаю, що в нас у країні все погано. Навпаки, у тому ж fintech, у якому працює FinAdviser, Україна – одна з провідних країн у світі з розвитку продуктів.

Також Кабінет міністрів України затвердив план заходів щодо реалізації Концепції розвитку штучного інтелекту в Україні на 2021-2024 роки. Відповідне рішення було ухвалене на засіданні уряду 12 травня.

AI Conf.: Ми все ж хочемо ще раз повернутися до обговорення добору кредитів завдяки вашому сервісу з погляду споживача. Якщо, наприклад, людина не знається на всіх тонкощах кредитування чи оформляє кредит уперше, то чи може вона розраховувати на вибір найкращих продуктів для себе та не заглиблюватися у вивчення всіх цих питань?

К. А.: Я вам більше скажу. Ми беремо відповідальність на себе за вибір, який робимо для вас і для користувача. Навіщо ми це робимо – відповідь дуже проста. Я робив деякі відсилання до медицини. Ось ми з вами не є медиками, і нам буде неправильно ставити діагноз замість лікаря. Чому? Бо ми не знаємося на цій сфері та не маємо достатніх знань.

Також і люди, які потребують фінансовий продукт. Вони можуть не розумітися не тому, що це погано, а через те, що це не їхня сфера діяльності. Тому я вважаю, що FinAdviser – це передусім для людей.

AI Conf.: Яку головну проблему людей розв’язує ваш продукт? Добір кредитів – це чудова можливість. Але які глобальні проблеми вирішує FinAdviser?

К. А.: Так склалося історично, напевно, але чомусь у нашій країні прості рішення багато хто вважає неприйнятними для себе. Потрібен кредит? Треба стати фахівцем у сфері кредитування в найкоротші терміни. Але так не має бути. Кредит – це передусім фінансовий інструмент. Він покликаний не ускладнювати життя людей, а навпаки, спрощувати, робити його кращим, допомагати досягати тих цілей, втілювати в життя ті бажання та потреби, які людина поки сама подужати фінансово не може.

З іншого боку, ми бачимо величезну пропозицію від банків. Якщо відповідних знань у користувача немає, то вибирати відповідні продукти самостійно дійсно складно. FinAdviser дає можливість обирати фінансові інструменти легко, просто та швидко, як і має бути. Це те, до чого прагнуть і банки, і клієнти в їхній взаємодії – до простоти, легкості та доступності. У наш час вибір і використання фінансових інструментів мають бути такими ж простими, як поповнення рахунку мобільного чи замовлення кави. І FinAdviser розв’язує цю проблему.

Вибір кредиту не має в принципі бути значущою подією в житті людини. Вона не має приділяти максимум вільного часу цьому питанню. Якщо тільки це не іпотека (сміється – прим. ред.).

AI Conf.: А як ви вважаєте, чи сприяє ваш сервіс підвищенню рівня фінансової грамотності населення? Чи, навпаки, «розслабляє» споживача?

К. А.: Ми думали про це. І дійшли висновку, що незалежно від того, чи посилить остаточний вибір сервісу цікавість користувача, зрештою він або перевірить вибір сервісу і переконається в його резонності, або просто довіриться. Виграють у результаті обидва.

Тому так, ми абсолютно впевнені в тому, що наш продукт сприяє підвищенню рівня фінансової грамотності населення. Водночас неважливо, стане потенційний позичальник вивчати питання докладніше чи просто скористається добором. Позитивний досвід співпраці покаже, що застосування вже готових рішень для своїх проблем замість вибору фактично наосліп – це краще та вигідніше. FinAdviser – це з усіх боків тільки вигоди для всіх, хто до нього торкається.


Поспілкуватися з представниками FinAdviser і дізнатися більше про застосування AI під час вибору кредиту ви зможете 21 вересня на AI Conference Kyiv 2021.

Придбати квиток >>>

Приєднуйтеся до Telegram-чату

and get a 10% discount on AI Conference Kyiv 2021 tickets with a special promo code!

Перейти

Схожі новини
Анонси