Штучний інтелект у бізнесі: переваги впровадження
Штучний інтелект у бізнесі: переваги впровадження

Розроблення у сфері штучного інтелекту (АІ) почалися ще в середині минулого століття. Науковці намагалися зрозуміти, наскільки ефективно можна навчити комп’ютерів того часу людської мови, формулюванню концепцій і створенню абстракцій. До 1997 року технологія розвивалася повільно, й особливих надій на цю галузь не покладалося. Але після перемоги суперкомп’ютера Deep Blue від IBM у шаховому турнірі проти чемпіона світу Гаррі Каспарова, стало зрозуміло: штучний інтелект на практиці спроможний розв’язувати складні завдання. Це й дало поштовх до його розвитку.

Зараз завдяки АІ-технології комп’ютери можуть навчатися на власному досвіді, адаптуватися до заданих параметрів, виконувати завдання, які раніше були під силу тільки людині. Їх використовують у фінансовому, аграрному секторах, транспорті, військовій справі, важкій промисловості, медицині, управлінні людськими ресурсами, техобслуговуванні та навіть мистецтві.

Одна з найактуальніших для використання АІ сфер – це бізнес. Які ж переваги відкривають AI-технології та яку користь вони можуть принести компаніям – читайте далі.

Що таке АІ в бізнесі

Часто, користуючись сучасними благами цивілізації, які вже щільно інтегрувалися в наш побут, люди навіть не замислюються, що мають справу зі штучним інтелектом. Це системи «Розумний будинок», автопілот в автомобілі, чат-боти, через які ми замовляємо доставка їжі, таргетована реклама та багато іншого. Усе це допомагає спрощувати життя не тільки споживачам, але й бізнесу.

Через постійний ріст обсягу доступних даних і безперервно мінливі переваги клієнтів компанії все частіше впроваджують високотехнологічний підхід у питаннях ведення бізнесу. Такі нововведення відкривають додаткові можливості для стимулювання його зростання.

Впровадження технологій штучного інтелекту передбачає використання програмних рішень, які дають змогу поліпшувати якість обслуговування клієнтів, підвищувати продуктивність та ефективність, а також активізувати трансформацію бізнесу.

Застосування АІ в бізнесі

Для багатьох сфер бізнесу велике значення мають такі процеси: управління поведінкою споживачів, вивчення тенденцій ринку, автоматизація процесів. Штучний інтелект допомагає спростити перераховані дії.

За даними DataProt, 37 % підприємств та організацій у всьому світі вже використовують АІ у своїй роботі.

Однак на тлі росту популярності АІ деякі скептики впевнені, що повсюдне впровадження технологій призведе до того, що в багатьох професіях AI-машини замінять людей. Частково це правда – згідно зі звітом Світового економічного форуму, до 2025 року розвиток штучного інтелекту призведе до скорочення 85 млн робочих місць. Але водночас буде створено орієнтовно 97 млн ​​вакансій для фахівців, які найбільш пристосовані до нового поділу праці між людьми, машинами й алгоритмами.

Зараз ритейл – сфера, яка частіше за інших використовує АІ. Наприклад, американська мережа Walmart застосовує автоматизовані системи оплати та здійснює доставку завдяки дронам. Новинка в магазинах компанії – робот Bossa Nova. Він виконує функції мерчендайзера, тричі на день сканує полиці з продуктами та відправляє на склад інформацію про наявність товару та неправильні цінники.

На українському ринку теж почали з’являтися подібні інновації. У деяких відділеннях однієї з найбільших мереж аптек фармацевтам допомагає виконувати роботу роботизована рука. Після формування фахівцем замовлення, машина складає весь необхідний товар у спеціальний бокс, звідки клієнт забирає товар.

Чому компаніям варто використовувати АІ

До переваг використання АІ-технологій у бізнесі належить звільнення співробітників від повторюваної роботи.

Як приклад – запити в технічну підтримку компанії. Більшість звернень стосуються одних і тих же питань, тому багато компаній вирішили автоматизувати цей процес. Тепер завдяки чат-ботам клієнти можуть швидше отримувати відповіді, а співробітники – зосередитися на інших завданнях.

Таким способом комунікації з клієнтом користується «ПриватБанк». Більшість запитів на гарячу лінію обробляється системою зі штучним інтелектом, яка допомагає користувачам розв’язувати проблеми, які часто виникають, і консультує з основних питань банківського обслуговування.

Також AI-рішення використовуються для підвищення ефективності маркетингу. Вони допомагають створювати релевантніший, цікавіший контент та ефективніші кампанії, розширювати аудиторію бізнесу, оптимізувати продуктивність, аналізувати дані про поведінку споживачів тощо.

Бізнес-переваги АІ

Інструменти, що ґрунтуються на АІ дають змогу працювати бізнесу краще, швидше та відповідно до реальних потреб ринку. Сучасні рішення підвищують конкурентоспроможність, що допомагає залучити більше клієнтів.

З основних плюсів застосування АІ в бізнесі можна виділити:

  • автоматизація повторюваних завдань, що вимагають значних витрат часу;

  • поліпшення стратегій оброблення даних;

  • усунення людського чинника;

  • зниження витрат завдяки оптимізації процесів;

  • позитивні результати від маркетингової діяльності та збільшення доходів;

  • покращене та надійніше обслуговування клієнтів.

Підсумки

Можливості штучного інтелекту безмежні. Але людство тільки готується дізнатися всі його здібності. На світовому IT-ринку з’являється все більше AI-стартапів, а великі корпорації вдосконалюють наявні АІ-рішення та запускають нові проєкти в цій галузі.

Сучасні технології активно розвиваються, і в майбутньому штучний інтелект буде ще більше інтегруватися в усі сфери життя. Тому важливо навчитися використовувати його можливості для розвитку бізнесу.


Хочете більше дізнатися про впровадження технологій штучного інтелекту в бізнес? Приходьте 21 вересня на AI Conference Kyiv 2021!

Програма заходу >>>

Схожі новини
Анонси